الجمعة، يونيو 08، 2012

ما ينقص المشهد الانتخابي

(1)ناقص في المشهد مقالين انا الثوري الساذج اللي ها ينتخب شفيق. وانا اليساري المغفل اللي ها ينتخب مرسي.او انا الليبرالي العبيط اللي ها ينتخب مرسي وانا الاشتراكي الساذج اللي ها ينتخب شفيق.
مستوحي مباشرة
: انا اليساري المغفل الي يدعم ابو الفتوح
انا الليبرالي المغفل الذي يدعم حمدين
ما يجول في خاطري علي كتاب الوجوه في السابع من يونيو
................
(2)لو حاولت تعمل في صفك الصناعي هتتحول بعض الاركان كده لكراهة اكتر منها مجرد انه مش في صفك دلوقت
قولها خمس مرات مع ملاحظة ها الغائب و والضمائر المبنية علي مجاهيل / ثورة حقيقية في اللغة!
المرشح الرئاسي احمد شفيق(في جولة الاعادة) مع معتز الدمرداش
-------------------
(3) الصديق سامح سمير:
أخي الناخب أختي الناخبة

بعد خروج كل مرشحى الثورة فى الجولة الاولى, و انحصار الاعادة بين مرشح الفلول و مرشح الاخوان ,,اصبحت المقاطعة هى الحل الوحيد ,فالزم بيتك و اعتصم بكنبتك و لا تنس ا انه لولا ثورة يناير لما استطعت ان تستعيد كرامتك و تسترد حريتك و تجلس كهكذا برنس شايك فى ايدك. لاب توبك فى حجرك تتطلع باباء و شمم للفلول و الاخوانجية بيقلبوا البلد قدام عينيك و انت قاعد تعدد و تندب زى خيبتها لا منك و لا كفاية شرك
.

ليست هناك تعليقات: